2009. február 3., kedd

Zöldbableves - emlékezetből :)

Mai első fogásunkat még egyszer régen a férjem készítette el nekem. Mivel a receptes könyv, amiből készítette, még Anyumnál van Pesten, így emlékezetből készítettem.

Szalonnát zsírjára sütöttem, kivettem az edényből, és a bent maradt zsíron hagymát üvegesre pároltam. Hozzátettem egy petrezselyem gyökeret, és sárgarépát daraboltam még bele. Mirelit zöldbabot vettem, és azt is beleöntöttem a fazékba. Egy kicsit pároltam fedő alatt a zöldségeket, majd felöntöttem vízzel. Dobtam bele egy leveskockát. És lefedve teljesen puhára főztem mindent. Közben egy kis tálkában kb. 2 dl tejszínt (lehet tejföllel is) összekevertem egy kiskanálnyi pirospaprikával. Tettem bele lisztet is, egy evőkanálnyit kb. Jól összekevertem, és amikor minden zöldség puha lett beleöntöttem a levesbe. Így össze"rotyogtattam" kicsit és végül beleszórtam egy pár szelet házi kolbászt is.
Az eredeti receptet anno F. Horváth Ilona (99-es sorozat) Levesek könyvéből vettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése