2009. február 18., szerda

Babfőzelék, kicsit másként

Biztosan nem vagyok ezzel egyedül...

... Vannak ételek, amiket mindig és minden körülmény között ugyanúgy készítek. Így láttam otthon anyumtól, és biztos vagyok benne, hogy ő is így látta a mamámtól. Finom is, jó is, szeretjük is, DE néha jól esik valami más ízt kipróbálni.

Ezért aztán ma nagy "kirándulást" tettem a gastroblogok és egyéb receptes oldalak között. Mivel már napok óta kerülgetek itthon egy zacskónyi fejtett babot, a választásom egy mindmegette.hu-n fellelhető babfőzelékre esett. Ezt alakítottam saját ízlésemre.

Így készült:

Egy edénybe beleöntöttem a babot, felöntöttem vízzel, dobtam bele egy leveskockát, sóztam, borsoztam, és lefedve puhára főztem. Közben egy kis tálkában előkészítettem a hagymás habarást, amely így néz ki: kb. 2 evőkanál tejföl, egy hagyma lereszelve (vigyázat jönnek a könnyek), egy késhegyni szegfűszeg, és 1 evőkanál liszt. Ezt összekevertem.

Amikor a bab megpuhult beleöntöttem ezt a tejfölös hagymás valamit :) - amibe egyébként kevertem egy kis alaplevelet is, hogy nem csomósodjon.

Végül sajtos bundáskenyérrel tálaltam.



1 megjegyzés:

  1. Imádom a babfőzeléket, de még sohasem főztem. A tiédet nézve itt lenne az ideje! :)

    VálaszTörlés