2009. február 14., szombat

Almaleves

Tegnap nem jutott idő arra, hogy leírjam a pontos menünket, így most teszem meg, mert kicsit kapcsolódik a mai napunkhoz is.

Ha az üzletben meglátok friss csirkemájat, rögtön veszek is belőle egy nagy adagot, mert

1.) szeretjük is

2.) a lányoknak szinte kötelező magas vastartalmú ételeket enniük, mert mindketten eléggé a határon mozognak - nagyon fehér bőrűek, így mindig ott lebeg a fejünk felett a vas szedése, de én igyekszem inkább tudatosan, erre kifejezetten odafigyelve etetni őket.

Így esett meg az, hogy tegnap is, és ma is csirkemájat sütöttem (Előbb rizzsel, utóbb krumplipürével). Drága Férjemuram szerint ennek már nagy mestere lettem. :) Nagyon kedves tőle, de ha belegondolok tényleg javult a technikám a legelső efféle próbálkozásaim óta. Pl. most már nagyon jól tudom, hogy csak a végén kell sóznom :) és vizet egy ml-t sem :)

A tegnapi levesről sokat nem is szólnék, zöldborsó krémleves, petrezselyemmel megbolondítva, pirítóskockákkal tálalva.

Még tegnap este készítettem egy almalevest, mert Kedves Kománkat vártuk vacsira. Ezt inkább desszertként kínáltam, de mindenki olyan jól lakott a "főételként" asztalra tett tojáskrémmel (aminek a receptjét majd később árulom el), hogy ebből már csak a Férjecském gyűrt be pár tálkával :), és rendkívül hősiesen :)

Az almalevest úgy készítettem, mint bármely más gyümölcslevesemet. Nem liszttel, hanem főzős van.pudinggal habartam be.

Kb. egy liter víz, bele fahéj, szegfűszeg és 10 dkg cukor. Ezeket kell feltenni és amikor forr, mehet bele a gyümölcs, nálam most alma. Pár perc után egy tojássárgát, kb 3 dkg pudingot, és egy deci tejfölt, vagy tejszínt, egy kevés leveslével összekeverem és beleöntöm a levesbe. Újra forralom és beleöntök még egy deci tejszínt (vagy tejfölt), szintén elkeverve egy kis leveslével, hogy ne legyen "darabos", végül ízlés szerint van.cukor, és egy deka vaj. Hideg vízben állva hagyom, aztán be a hűtőbe, és hidegen tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése