2009. január 18., vasárnap

Pizza - ahogy mi szeretjük

Pizzát is viszonylag gyakran készítek, már csak azért is, mert aZuram :) nagyon szereti. Sőőőt, továbbmegyek, azóta szereti, amióta sütöttem neki egyet. Ennek még a szélét is megeszi mindig.

Most egy egyszerű "mindentráamiitthonvan" pizzát készítettem. Volt rajta brokkoli, kukorica, borsó, sonka, gomba, kolbász, sajt és a saját készítésű szósz :)

A tésztát így készítem: - közben a sütőt bekapcsolom, 220 fokra - hogy előmelegedjen.

1/2 (25g) friss élesztőt felfuttatok 1,5 dl enyhén cukros tejben. 1/2 kg lisztet, 1 tojássárgáját, 1 teásknanál sót, 1,5 dl meleg vizet és az élesztős tejet összedolgozok (én robotgéppel szoktam, azzal a hullámos karral :), mert nagyon hamar elzsibbad a kezem. Amikor összeáll egy tésztává, akkor ráöntök még 0,5 dl étolajat, és még így is dagasztom a géppel. Ha kész, lefedem (alufóliával szoktam) és letakarom, bebugyolálom egy órára. Addig előkészítem a hozzávalókat. megpárolom a zöldségeket, gombát, felszeletelem a sonkát, lereszelem a sajtot.

És természetesen elkészítem a pizzaszószt is: 4-5 (kisebb) paradicsomot felszeletelek és bedobom a turmixgépbe, majd 1-2 gerezd fokhagyma, só, kevés olaj és víz, chilli, oregánó, pizza fűszerkeverék és én szoktam beletenni grill-mix keveréket is. Ezt összeturmixolom és félreteszem.

Ha a tészta megkelt, elfelezem, az egyiket kicsit még összegyúrom, és egy olajjal kikent gáztepsi közepébe teszem, majd elkezdem szétlapítgatni, bentről kezdem, és úgy nyomom kifelé a tésztát, szép kerekké formázom, ha ragadna a tészta, kicsit lisztezem a kezem. Amikor már szép formás, és nem vastag, megszúrkálom villával, és beteszem a sütőbe 5 percre - igen így üresen. Amíg az a sütőben melegszik (elősül), addig a másik adagot is így előkészítem.

Végül kiveszem a sütőből, megkenem a szósszal, ráteszem a reszelt sajtot és a többi "alkatrészt" és visszateszem a sütőbe kb. 10-15 percre.

És ha kész, jöhet a habzsolás :) Sajnos képet ismét csak egy maradékról sikerült készítenem. Legközelebb egyből a sütőből való kivétel után fotózok :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése