2009. január 26., hétfő

Név nélküli tészta :)

Délelőtt állok a konyhában, keresem a tegnapi fasírtot. De csak az üres tálat találom. ... Míg én oviba vittem a nagylánykánkat, addig DrágaFérjemuram bekapdosta azt a párat is, amit még tegnap vacsora alatt sikerült megmentenem :) - mára ebédre. :)
...
Így jött a szokásos kérdés: Mit főzzek ma??? Általában előző nap szeretem eldönteni a másnapi menüt, mert ilyenkor ha hirtelen kell cselekednem, nem jut eszembe semmi :)

Bekuksiztam a hűtőbe. Mi az, ami gyorsan "mozgósítható"? Sonka, zöldség, tejszín. Tészta meg mindig akad itthon, így megszületett a döntés. Tejszínes-sonkás-zöldéses tészta lesz az ebéd. Gyorsan felobtam egy levesesfazékban vízet, bele a zöldségeket, leveskockát, sót. És szépen puhára főztem. Közben egy nagy serpenyőben hagymát pirítottam és rászórtam a sonkát. Azt is kicsit pirítottam. Amikor a zöldség elkészült, rászedtem a hagymás sonkára és felöntöttem tejszínnel (ebből legközelebb kicst több is mehet - de most sajnos csak ennyi volt itthon). Picit még összefőztem, kömény (őrölt), szerecsendió, bors, és kész. Közben a zöldség főzőlevében megfőztem a tésztát is. Kiszedtem egy tányérra, rá a tejszínes sonkás lötyi.

Végül gouda sajtot reszeltem rá, és megettük :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése