2009. március 25., szerda

Tejszínes (marék) zöldségleves

Annyiféleképpen kezdhetném ezt a bejegyzést, pl. úgy, hogy ma gombát ettünk gombával. Vagy úgy, hogy miért maréklevesnek neveztem el a mai első fogásunkat.

Az ok teljesen egyszerű, mindenből épp egy maréknyi került bele. Egy marék vajbab, egy marék borsó, egy marék répa, és egy marék gomba. Ezeket feltettem egy leveses edényben, felöntöttem vízzel, dobtam bele leveskockát, sóztam, tárkonyoztam és fedő alatt mindent puhára főztem. Amikor megpuhultak a zöldségek, egy kis tálkában egy púpozott teáskanálnyi lisztet összekevertem kb. 1-2 dl tejszínnel, és egy kevés főzőlével, végül besűrítettem vele a levest.

Az íze olyan tavaszi, nyári. Nem tudom miért, de valamiért nekem ez a fajta leves, mindig ezeket az évszakokat juttatja eszembe. Nagyon fincsi lett, még KedvesFérjem is háromszor szedett belőle, pedig ő nem olyan nagy levesevő, mint mondjuk én. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése