2009. március 6., péntek

Brokkolis-baconos pulykamellcsíkok tejszínesen

A héten alig írtam ide. Nővérem már két napja kérdezgeti is: "BLOG?"

Nincs alkotói válság, vagy ilyesmi, mert a héten különösen sokat tettem vettem a konyhában. Pl. sokszor főtt ételt készítettem vacsira is. Inkább csak leírni nem volt kedvem. Olyan igazi lekvár hangulatban voltam. Ez ritka. És talán már el is múlt most megint egy időre :)

Szóval az eheti ebédjeink egyik fogása volt ez a pulykamell, brokkoli, bacon, tejszín egyveleg. Szeretjük az ilyen "ketymókat" tésztával, így viszonylag gyakran készítem ilyen-olyan, itthon éppen fellelhető hozzávalókból.

Ezt így készítettem:

Hagymát apróra vágtam, üvegesre főztem olajon, rádobtam a baconkockákat, kicsit forgattam, aztán következett az apróra vágott pulykamell. Só, bors, kömény, szerecsendió. Víz. Fedő. Rotyog-rotyog, megpuhul. :)

Közben egy nagy edényben feltettem vizet, sót, leveskockát. Beletördeltem a brokkolit. És fedő alatt puhára főztem. Amikor kész, szűrőkanállal átkanalaztam a husis edénybe, a főzőlébe pedig beletettem a tésztát, és puhára főztem. Eközben a husit összekevertem a brokkolival, tejszínt öntöttem rá, összeforraltam. Megkóstoltam, és ilyenkor szoktam még fűszerezni, ha úgy érzem vmi kevés :)

Végül pár baconcsíkot megpirítottam egy serpenyőben. És tálaláskor a tejszínes "lötyi" tetejére szórtam. Nagyon gyorsan elkészülő étel. És tapasztalatból mondom, hogy kisgyermekek is szívesen eszik :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése