2009. május 14., csütörtök

(A) savanyú bab, túrós palacsintával

Mióta főzök, gyakran próbálok olyan ételt készíteni, ami Kedves Férjecskémnek, vagy nekem gyermekkori kedvencem volt (hogy továbbadjam a gyerkőceinknek az "ízeink által" IS a mi gyermekkorunkat.) Ilyen A savanyú bab is. Férjemuram gyakran emlegeti, hogy mennyire szerette gyerekként, és hogy már milyen régen evett.

Így tegnap nekiláttam. Végigolvastam jópár receptet, majd "összeollózva" elkészítettem.

Feltettem a babot főni, annyi vízzel, hogy jól ellepje. Sóztam, és fedő alatt félig főztem csak puhára. Ekkor tettem bele kockákra vágott krumplit, babérlevelet, fokhagymát. Majd így főztem tovább. Végül tettem bele a csodás házi kolbászunkból.

Rántást készítettem, levéve a tűzről tejet öntöttem hozzá. Felöntöttem a babot. Tettem bele még tejfölt is. Összeforraltam, és a legvégén tettem még hozzá 2 evőkanálnyi ecetet. A végeredmény egy krémes állagú lett. Igazi régimódi ízvilággal :)

Sajnos mértéket semminél nem tudok, mert mindent csak úgy "csürpéltem". De nagyjából szerintem így lehetett: 1/2 kg bab, 4-5 db krumpli, 2 babérlevél, 2-3 gerezd fokhagyma, 1/2 szál kolbász feldarabolva (nagyobb darabokra - hogy ne menjen szét).

Tejet, tejfölt ízlés szerint tettem bele, mivel mi krémesen szeretjük , így nem sajnáltam belőle.
Palacsinta: sima túrós, most ennyire futotta az időmből. 25 dkg túrót összekevertem 1 dl tejföllel 5-10 dkg porcukorral (ki milyen édesen szereti), 1 cs. van.cukorral, és 1 tojással.

1 megjegyzés:

  1. A babot én is jó fokhagymásan tanultam a nagyimtól és sok tejföllel! Így finom:))))

    VálaszTörlés