2009. május 7., csütörtök

Komatorta :)

Drága Komám tegnap ünnepelte 35. szülinapját.

Már hetekkel ezelőtt elterveztem, hogy milyen tortát fogok készíteni neki :) Az egész úgy volt, hogy itt volt Húsvétkor, és nagyon ízlett neki a Négerkockám. Még az sem zavarta, hogy kanalas édesség lett, mert a habréteg nem igazán sikerült akkor. Így a tepsiből kanalaztuk. :)

Mivel ekkora sikert aratott nála, úgy gondoltam, elkészítem tortaként is. Persze biztosra mentem. Még tegnapelőtt este megsütöttem, és összeállítottam, hogy ha netán megint nem sikerül, próbálkozhassak még. Szerencsére sikerült minden. És bár az eredmény nem egy szép kategóriás, de nagyon szívből, szeretettel készült :)
A Négerkocka receptje:
Összekeverünk 4 tojássárgáját, 20 dkg cukrot, 3 dkg kakaót, 2 dl tejet, 20 dkg lisztet és 1 csomag sütőport. Kikent, lisztezett tepsiben megsütjük. Kb. annyi ideig, mint egy piskótát (én 180 fokon, 20 percig).
Amikor a tészta kész, félretesszük. Közben elkészítjük a habréteget. 4 tojás fehértjét, 20 dkg cukorral gőz felett felverünk. Én először cukor nélkül habosítom. (Ha van kimaradt tojásfehérjém, azt is hozzáteszem, mert annál magasabb lesz a hab réteg).
Tetejére végül csokimáz készül: 5 evőkanál tejet, 2 dkg kakaót, és 20 dkg cukrot összefőzök. 10 dkg vajat beleteszek. Lezárom, és kavargatom, hogy hidegebb legyen. Aztán rá a sütire és be a hűtőbe. Igazi tömény csokis, habos finomság :)

1 megjegyzés:

  1. A négerkocka nagyon finom süti-tortának meg milyen szép!!!Ügyes vagy!Biztos örült a megajándékozott!!!

    VálaszTörlés