2009. június 1., hétfő

Sajtos és szezámos rudacskáim

Igazság szerint nagyon ritkán sütök sós dolgokat. Ha vendégeket várunk, inkább édessel szoktam kedveskedni, a sós részt pedig elintézem vásárolt sós mogyival, pereccel, vagy ilyesmikkel.

Az utóbbi időben viszont van egy olyan sós rágcsa :) amit egyre gyakrabban megsütök. Az oka, amiért ilyen gyakori vendég lett nálunk:

- nagyon gyorsan elkészül

- viszonylag kevés hozzávalóból tetemes mennyiség készül

- nagyon finom és nagyon eteti magát

A recept eredeti, családi, még a dédim füzetéből származik. Persze ők akkoriban nem szórtak rá szezámmagot.

50 dkg lisztet elmorzsoltam 25 dkg margarinnal. Hozzáadtam 1 egész tojást, 1 kiskanál sót, 1 kis doboz tejfölt, 1 cs. sütőport. Ebből tésztát gyúrtam. Négyfelé szedtem (hogy könnyebben kezelehető legyen). Lisztezett deszkán kinyújtottam, bekentem tojásfehérjével. Egy részére sajtot reszeltem, máshol szezámmaggal szórtam meg. Pizzavágóval felszabdaltam és egy nagy gáztepsire pakoltam, majd forró sütőbe toltam (220 fokon szoktam sütni általában). Aranybarnára sütöm. És kész is. Ugye milyen egyszerű?? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése