2009. június 1., hétfő

Zöldborsóleves daragaluskával

Három napja szakad az eső. Mérges is voltam tegnap is, meg ma is, mert elmosta a betervezett szabadtéri gyereknapi programunkat.

Ma úgy döntöttem, dacolva az idővel egy igazi tavaszi-nyári gazdag borsólevest készítek, és láss csodát délutánra még a nap is megcírogatta a bőrünket :)

Egy leveses fazékban egy kisebb fej hagymát apróra vágva, üvegesre pároltam olajon. Beletettem a zöldborsót, az kis hasábokra vágott répát és egy egész petrezselyem gyökeret (ezt pesti lányként csak fehérrépának hívtam, de itt így mondják :D ) Picit megforgattam. Szórtam rá lisztet, pirospaprikát. Felöntöttem forró vízzel. Kb. 10 perc főzés után hozzáadtam kockára vágott krumplit. Sóztam, picit borsoztam, és tettem bele petrezselyem zöldjét is. Jó apróra vágva.

Amikor minden megpuhult, elkészítettem a daragaluskát (mert ez volt hozzá a kívánság). Elővettem a Horváth Ilona-féle szakácskönyvemet és abból kevertem-kavartam. Egy edénykében 1 tojásfehérhét kemény habbá vertem, hozzáadtam a sárgáját és annyi (ha jól emlékszem 4-5 evőkanálnyit számoltam) búzadarát, hogy a tészta lágy maradjon. Ezt egy kiskanállal a levesbe szedegettem és 2-3 percig főztem.

Az így elkészült levest pedig ettük, és ettük, és ettük ... :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése