2009. június 1., hétfő

Gombával töltött szűzpecsenye vegyeskörettel - ahogy apósom kívánja

Decemberben a disznóvágáskor történt. Apósom a szűzpecsenyét látva felsóhajtott: "Hmm Szilvikém, de megenném ezt gombával töltve". Én, kedves, jó menyeként, egyből rávágtam: "Jó, majd én megcsinálom".

A szűzpecsenye egészen tegnap estig várt a fagyasztóban. (Eddig ugyanis nem volt alkalmam rá, hoyg megcsináljam - hétköznap kapják az ételt az oviból, hétvégén pedig sógornőm szokott rájuk főzni) Na de ma eljött az ő napja is :) Megsütöttem a halját, mert itt így hívhák a szűzpecsenyét :)

Először is egy nagy fej hagymát és egy nagyon duci gerezd fokhagymát olajon üvegesre pároltam. Ráöntöttem a gombát (ami sajnos most konzerv volt - jobban szeretem a frisset). Sóztam, borsoztam, tárkonyoztam, petrezselyemzöldeztem (na már ha van ilyen szó). És fedő alatt az egészet össze"rottyantottam". Amikor a gomba megpuhult hozzáadtam 1 tojássárgáját és 1 evőkanál zsemlemorzsát. Ezzel a töltelék el is készült.

Fogtam a szűzpecsenyéket (mert kettő is készült) és megtöltöttem. (Szerencsére a disznóvágáskor egy eszközzel már ki"fúrták" nekem a közepét, így már nem volt olyan nehéz dolgom. Amikor mindkettőt megtöltöttem a külsejüket megsimiztem:

- először sós kézzel

- aztán borsos kézzel

- végig pirospaprikás kézzel


Fokhagymákat pakoltam a tetejére, és egy olajjal meglocsolt tepsibe tettem. Alufóliával lefedtem, és így sütöttem kb. 1 órán keresztül, 200 fokon. Amikor puhának éreztem a villát beleszúrva, levettem a tetejéről a fóliát és visszatettem a sütőbe pirulni.


Krumplipürét és kukoricás rizst kínáltam hozzá. Mártogatónak pedig fokhagymás mártást tettem mellé, jó sok fokhagymával :)

3 megjegyzés:

  1. De ügyes dolog ez az előre kifúrás, egyébként macerás szétvágni tölthetőre, göngyölhetőre..Nagyon finomat főztél!!!

    VálaszTörlés
  2. Jesszusom, ez milyen jól néz ki! A levest néztem, és a háttérben láttam meg a húst. Hu, brutál jól néz ki. Néha azt gondolom, hogy egészen könnyen le tudnék mondani a húsról, aztán jön egy ilyen fénykép, vagy egy rántotthús, és visszapofoz a húsevők közé. Dehogy tudnék lemondani a húsról!

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Találsz nálam a blogban egy sapkát amit szeretnék neked is átadni!! Fogadd szeretettel.

    Szívesen jövök hozzád nézelődni.

    VálaszTörlés