2010. május 10., hétfő

"Komatorta"

Drága Komám idén ismét egy évvel FIATALABB lett :)

Még hetekkel ezelőtt kaptam tőle egy tortaformát, egy szív alakút. Úgy gondoltam, hogy kivárom az Ő napját, és először neki sütök benne valamit.

Szerencsére nem kellett sokáig várnom, mert el is érkezett a 36. :)

Sokat gondolkodtam, hogy milyen tortát is készíthetnék. Napokig leskelődtem különböző receptes oldalakon, blogokon, mígnem rátaláltam
Mohakonyhánál erre a gyönyörű feketeeerdő tortára.

A receptet szinte teljes egészében másoltam, de azért beírom ide is:

A tésztához 8 tojássárgáját felvertem 8 evőkanál meleg vízzel és 20 kdg cukorral (hosszú-hosszú percekig). Hozzáadtam 3,5 dkg olvasztott vajat, majd a korábban összekevert 20 dkg lisztet és 2,5 dkg kakaót. Végül felvertem a 8 tojás fehérjét, és fakanállal összeforgattam az egész masszát. A sütőformám aljára lefektettem egy sütőpapírt, és erre rásimítottam.

Légkeverve kb 190 fokon 25 perc alatt gyönyörűen megsült.

Amíg kihűlt, elkészítettem a meggyes zselét.

Egy üveg meggybefőttet leszűrtem és a levét feltettem a gázra. Beletettem 2 evőkanál cukrot, egy fél tasak van.pudingport (főzős) és egy késhegynyi fahéjat. Amikor puding állagú lett, belekevertem a meggyszemeket - egy pár darab kivételével.

Amikor a tészta szeletelhető lett, kétfelé vágtam. Nem mertem megkockáztatni három felé, mert nem vagyok egy nagy konyhatündér, így kicsit vastag-tésztás lett a végeredmény.

Közben 4 dl tejszínt felvertem 2 csomag habfixálóval és egy kiskanál porcukorral. Habzsákba pakoltam és az alsó lap szélén körbehaladtam. Mellette a torta közepe felé a meggyes szelét szétoszlattam, majd megint tejszínt nyomtam rá, és így tovább, egészen addig, amíg a közepére nem értem.

Végül ismét felvertem 4 dl tejszínt, 2 csomag habfixálóval és 1 kiskanál porcukorral és befedtem az egész tortát. A tetejét meggyszemekkel és csokidarával diszítettem. Egyáltalán nem lett szép, sőőőőt kifejezetten csúnya lett, de azt bizton állíthatom, hogy HATALMAS SZERETETTEL készült :)
DRÁGA KOMÁM! Isten éltessen nagyon-nagyon sokáig!

2 megjegyzés: