2010. május 10., hétfő

"Csupa"kakaós csiga

Még általános iskolás voltam, amikor az Irányi utcában a Házikenyér nevű kisboltba reggelente betértem. Kivétel nélkül mindig kakós csigát vettem. Nagyon szerettem, és ott árultak olyat, amit azóta is csak ritkán találok. Belül puha, és brutál kakaós :)

Aztán középiskolás lettem. Már nem vezetett utam az Irányi utcába, így a nagy reggeli kakós csigázások is elmaradtak. Néha itt-ott egy pékségnél megpróbálkoztam vele, de az íze, állaga mindig kiábrándító volt.

Itthon sosem sütöttem még. Aztán múlt héten, itt a faluban egy nénitől kaptunk pár darabot. Ő készítette. Hát húúúúú, gyerekkori kakaós csigám íze, puhasága, kakaóssága.... mind, mind benne volt :)

Aztán amikor elpuszítottuk az összes darabot, ideültem a géphez és beírtam a keresőbe: Kakaós csiga. Receptet mindig kép alapján választok, így esett a választásom
Csincsilla csigáira.
A recept pedig:
3 dl tejhez hozzáadtam egy csipetnyi cukrot, meglangyosítottam és felfuttattam benne 2,5 dkg élesztőt.
50 dkg lisztbe belekevertem 6 evőkanál cukrot, 1 csomag van. cukrot, 1 kiskanál sót. Majd ebbe belekevertem a felfuttatot élesztős tejet, jól összedagasztottam, és amikor összeállt, belegyúrtam még 5 dkg olvasztott margarint. Ezzel is gyúrtam egy darabig. Majd félretettem pihenni, kb. 1 órára.
Közben egy tálkába beleöntöttem egy csészényi cukrot és 3 evőkanálnyi keserű kakaóport, és összekevertem.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam, kb. fél ujjnyira. Megkentem a tetejét olvasztott margarinnal és jó vastagon rászórtam a kakaós-cukros egyveleget. Aztán szép lassan feltekertem. Ahogy tekertem, mindig megkentem olvasztott margarinnal a "közöket" is.
Végül ujjnyi szeletekre vágtam, és sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam. 190 fokon sütöttem. Félkész állapotban kihúztam a sütőből, és megkent a csigákat olvasztott margarinnal elkevert tejjel. Visszadugtam a sütőbe és szép aranybarnára sütöttem.
Nagyon nyami, nagyon kakaós. Ha valaki úgy szereti, ahogy én :) annak ez a recept főnyeremény :)

3 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ilyen szép lett, és hogy ízlett:)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg hasonló... és a tiéd is nagyon guszta... megyek is és eszem egyet az enyémből :))

    VálaszTörlés