2009. április 5., vasárnap

Tepsis csirkecomb krumplipürével

Tepsis hús - Biztos minden családban vannak ételek, aminek vannak nevei. Na ez most hülyén hangzik, (hiszen minden ételt hívnak valahogy) de úgy értem, hogy olyan neve, amit az adott családban mindenki tud, hogy az micsoda. Mert pl. ez a hús lehetne magyaros sültcsirke...stb. De NEM, nálunk ez simán A TEPSIS HÚS. Amíg kislány voltam, szülinapokon, névnapokon, és egyéb családi ünnepeken gyakran ez volt a menü. Az ok egyszerű, apum nagy kedvence. Bár ő leginkább karajból szereti, én mégis szoktam csirkéből is készíteni, mint ahogy ezt ma is tettem.

Nagyon egyszerű az elkészítése:

Megmostam a combokat (most egészben sütöttem, nem volt kedvem szétszedni). Egy tepsibe olajat öntöttem, belepakoltam a mindkét oldalán megsózott combokat. Borsoztam. Egy nagy hagymát felszeleteltem. A husikra, és közéjük pakoltam. Fokhagymát ugyanígy. Megszórtam a combokat Magyaros fűszerkeverékkel. Szalonnát tettem közéjük. A tetejükre nyomtam egy kis pirosaranyat. Felöntöttem egy kevés vizzel és alufóliával letakarva kb 200 fokon egy jó órát sütöttem, utána amikor a husi már puha, omlós, még fólia nélkül visszatettem pirulni. Végül krumplipürével és savanyúval tálaltam.

2 megjegyzés: