2010. április 13., kedd

Arany galuska - először, de nem utoljára

Az aranygaluskát nagyon szeretem, mégsem készítettem még soha. Ez az egyik olyan étel, amit még a menzán is fincsire készítettek. Találtam a desszert.eu-n egy jó kis receptet, ki is próbáltam és hmmm, el is ájultam, hogy ilyet én is tudok csinálni, és el is készítettem:

Hozzávalók (6 adaghoz)
A tésztához:
250 g liszt (BL55)
25 g porcukor
25 g vaj
20 g élesztő
3 g só
1 db egész tojás
110-120 ml tej
1 db citrom héja

A vaníliasodóhoz:
750 ml tej
1 db vaníliarúd belseje
4 db tojássárga
50 g cukor
40 g lisztkevés rum

A szóráshoz, kenéshez:
110 g darált dió
90 g kristálycukor
olvasztott vaj

A tészta hozzávalóit összegyúrtam (persze előtte az élesztőt felfuttattam a tejben), majd 30 percig pihentetjük. Miután megkelt a tészta, kinyújtottam és pogácsaszaggatóval kiszaggattam úgy, hogy ne legyen maradék (tehát nem kerek tésztácskákat kaptam, hanem inkább "holdszerűt'.)
A kiszaggatott tésztadarabokat megkentem olvasztott vajjal, majd beleforgattam a cukorral összekevert dióba. Az így kapott diós tésztákat egy kerek, kivajazott, lisztezett tortaformába rendeztem, újabb fél órát pihentettem, majd a forró sütőben kb 30 perc alatt szép, aranybarnára sütöttem.

A sodót eközben elkészítettem. A cukrot a liszttel összekevertem, hozzáadtam 100 ml tejet, és a tojások sárgáját. A maradék tejet feltettem főni, majd forráskor hozzáöntöttem a tojásos keveréket és besűrítettem.
Végül, amikor minden elkészült, tálaltam:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése